This is a bridge
This bridge is very long
On the road again
This slideshow uses a JQuery script adapted from Pixedelic

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ (Σ.Ε.Α.ΑΝ.)

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΝΗΣΩΝ

Χαλκοκονδύλη 37, 2ος όροφος πλ. Βάθη, τηλ.: 2105221411 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.eskamea.gr, www.goneisamea.gr, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κάλεσμα για σύσκεψη φορέων ειδικής αγωγής την Τρίτη 13 Φλεβάρη 2024, στις 18:30, Χαλκοκονδύλη 37, 5ος όροφος (στην σύσκεψη μπορείτε να συμμετάσχετε και μέσω zoom στο παρακάτω link: https://us02web.zoom.us/j/88192786953?pwd=NVY3MDBodGR6NGYwQVJuYVFZSFpaZz09)

 Προς:

ΔΣ Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ειδικών Σχολείων

Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας και Ενώσεις Μέλη

Συλλόγους Εκπαιδευτικών και Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή

Και άλλες οργανώσεις του γονεϊκού κινήματος

                Σας καλούμε σε σύσκεψη για να συζητήσουμε την κατάσταση στα ειδικά σχολεία, γενικότερα στον χώρο της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα τα προβλήματα της μεταφοράς και την ασφάλεια των ειδικών σχολείων. Είναι γνωστά σε όλους σας, τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού στα ειδικά σχολεία και στην παράλληλη στήριξη, οι αρνητικές επιπτώσεις στην πορεία εξέλιξης και εκπαίδευσης των παιδιών μας με την εναλλαγή του προσωπικού που ασχολείται μαζί τους, λόγω του απαράδεκτου θεσμού των αναπληρωτών.

                Τα παιδιά μας είναι εκτεθειμένα σε κινδύνους και ταλαιπωρούνται καθημερινά και οι ίδιες οι οικογένειες λόγω της έλλειψης νοσηλευτών στα περισσότερα σχολεία. Είναι γνωστή καθημερινή εικόνα να κάνει μέτρηση ζαχάρου η μητέρα στα κάγκελα του σχολείου στο παιδί της. Όμως να συμφωνήσουμε όλοι ότι ξεπερνάει κάθε όριο λογικής Φλεβάρης μήνας, πέντε μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παιδιά με αναπηρία να μην πηγαίνουν σχολείο επειδή δεν είναι λυμένο το θέμα της μεταφοράς. Είναι προκλητικό παιδιά με αναπηρίες να καλούνται να στοιβαχτούν μέσα σε ένα λεωφορείο που θα γυρίσει όλη την Αττική ή όλη της Θεσσαλονίκη μέχρι να φτάσει στο σχολείο μία και παραπάνω ώρα για να εμφανίσουν κυβέρνηση και περιφέρεια και με την κάλυψη κάποιων διευθυντών ειδικών σχολείων ότι καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των μαθητών με αναπηρία από το σύστημα της μεταφοράς. Σύστημα μεταφοράς επικίνδυνο που τους μόνους που ωφελεί είναι οι επιχειρηματίες του χώρου, ενώ θέτει σε κινδύνους τα ίδια τα παιδιά.

Επικίνδυνα σχολικά κτήρια

                Πιστεύουμε σας είναι γνωστές οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει με μια σειρά φορείς για τα θέματα της ακαταλληλότητας μέχρι και επικινδυνότητας πολλών ειδικών σχολείων όπως: ΕΛΕΠΑΠ, 6ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών  , 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Νηπιαγωγείο Αθηνών, Πολλαπλά αναπήρων και ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω, Ειδικό Δημοτικό και ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, το σύνολο των ειδικών σχολείων στην Ανατολική Αττική και πολλά άλλα και ιδιαίτερα στην επαρχία. Την ίδια στιγμή οι ίδιοι υπεύθυνοι για αυτή την κατάσταση των ειδικών σχολείων με πρόσχημα τα προβλήματα ακαταλληλότητας των σχολείων προχωρούν στο κλείσιμο αυτών των σχολείων για να διώξουν την ευθύνη από πάνω τους, όπως έγινε στην περίπτωση των τριών ειδικών σχολείων στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη.  Μελετώντας το θέμα της ασφάλειας των ειδικών σχολείων, παίρνοντας και την γνώμη ειδικών, συνειδητοποιήσαμε ότι και πολλά νεόδμητα ειδικά σχολεία είναι ακατάλληλα και επικίνδυνα λόγω του εκρηκτικού συνδυασμού, δηλαδή: πρώτον του υπεράριθμου του μαθητικού πληθυσμού (τα περισσότερα ειδικά σχολεία στεγάζουν το υπερδιπλάσιο της δυνατότητάς τους σε μαθητές). Δεύτερον, η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (μαθητές με αναπηρίες, νοητική στέρηση, κλπ). Τρίτον, ελλείψεις προσωπικού όταν και με βάση τον κανονικό μαθητικό πληθυσμό τα περισσότερα ειδικά σχολεία λειτουργούν με ελλείψεις. Τέταρτον,  έλλειψη συγκεκριμένου σχεδίου αντιμετώπισης μιας έκτακτης κατάστασης με βάση την ιδιαιτερότητα ενός ειδικού σχολείου και πέμπτο, σχολικά κτήρια αναπτυσσόμενα σε διαφορετικά επίπεδα (πολυώροφα) πράγμα επικίνδυνο για ειδικά σχολεία (π.χ. ειδικά σχολεία Αγίου Δημητρίου). Παράλληλα, ενώ υπάρχει τεράστια έλλειψη ειδικών σχολείων, πράγμα που αποδεικνύεται από το υπεράριθμο των μαθητών που φιλοξενούν τα λίγα που λειτουργούν, παραμένουν πολλά σχολεία ιδρυμένα αλλά στα χαρτιά (ΕΕΕΕΚ Αθηνών και πολλά άλλα σε όλη την Ελλάδα).

                 Ακόμη, με αφορμή τον θάνατο του παιδιού με αυτισμό στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου την άνοιξη του 2023, αποδείχτηκε ότι απινιδωτές και ειδικούς να τους χειρίζονται διαθέτουν ελάχιστα σχολεία. Απινιδωτή, που την σημασία του την αναγνώρισε στην πράξη η σχολική επιτροπή του συγκεκριμένου σχολείου αφού το παρήγγειλε μερικούς μήνες μετά.

                Για όλα αυτά σας καλούμε να συζητήσουμε για να συντονίσουμε τις ενέργειές μας, να κλιμακώσουμε τις διεκδικήσεις μας. Έχουμε παρέμβει επανειλημμένα στην Κυβέρνηση, στις Περιφέρειες, στους Δήμους. Κανένας δεν δικαιολογείται να λέει ότι δεν ξέρει. Τα παιδιά μας δεν είναι αναλώσιμα, ο συντονισμένος αγώνας είναι μονόδρομος για εμάς! 

Η Γραμματεία της ΣΕΑΑΝ

Το ΔΣ του Ενιαίου

2105221411, 6977325257

 6972510719, 6973987208